Hoi, ik ben Marco. Als lid van het EZ Fishing Team, ben ik onderdeel geworden van deze site. Om die reden heeft de webmaster mij gevraagd een stukje over mezelf te schrijven.  Nou daar zit je dan achter je Laptop en ga het dan maar eens vertellen, toch ga ik het maar proberen.

Beginnen met vissen

Als klein kind ben ik begonnen met vissen in de vele singels die Schiedam rijk is. Daar probeerden  we de voorns, baarsjes en grondeltjes aan de haak te krijgen. Soms hadden we succes  en soms was de teleurstelling  groot, als er niets gevangen werd. Zo af en toe zag ik de grote mannen met een kromme hengel staan en dan werd er een Karper gevangen. Als kind dacht ik toen dat dit alleen maar voor volwassen mensen was weg gelegd. Tot op het moment dat één van de karpers het in zijn hoofd haalde om dat hele kleine pluimpje van wit brood te pakken, waar mijn haakje in zat. Met een kleine vaste stok en 10/100 lijn had ik geen kans maar vanaf dat moment wist ik het zeker, deze vis moest gevangen worden! Na het hoofd van mijn ouders letterlijk gek gezeurd te hebben kreeg ik mijn eerste werphengel. Een vier meter lange uitschuif hengel en oude molen van opa, waar je de slip op vast of los kon zetten.  Het ding was zo vaak gebruikt door opa dat er geen mogelijkheid was om hem af te stellen, het was alles of niets.

De eerste Karper

Maar goed, de eerste dag op stap met een bonk jonge kaas en zelf in elkaar geflanste steunen, en wie kent hem niet, de rood witte bal als beet verklikker. Na een goede twee uur werd de aller eerste karper geschept met het geleende schepnet van de buurman. En je raad het al, een karper visser was geboren. In de jaren er na vond menig karper de weg naar mijn schepnet en toen ik mijn huidige vrouw leerde kennen bleek daar ook nog eens een zwager bij te horen die ook met dezelfde hobby was besmet.  Na het rondje van voor stellen aan de schoon familie was al gauw besloten om de volgende ochtend te gaan vissen in een groot parkwater in onze stad, het Beatrixpark. Het is dan 1983.Vele jaren  en vele vissen later, lonkte toch die mooie vaart die door Schiedam  loopt. Na een aantal jaren raakten we hier op uitgekeken en zochten we een nieuwe uitdaging. Deze  werd gevonden in het Wilhelmina kanaal waar we vanaf 1994 hebben vertoefd, en niet zonder succes. Helaas kwam er door de geboorte van mijn dochter in 98 en drukke werkzaamheden een voorlopig einde aan het vissen.

Herstart

Jaren later, wanneer ik net bij een  nieuwe  werkgever ben begonnen, moet ik op een gegeven moment wat spullen in de loods uitzoeken. Hierbij kwam ik tot mijn verbazing een hele karper opstelling  tegen.   Na wat navraag bleek dit van Anton te zijn na een gesprek en het bekijken van foto’s, was het vuur algauw weer aan gewakkerd. Het foto boek werd onder een dikke laag stof vandaan gehaald  waar, na te hebben gekeken, besloten werd om de hengels na 11 jaar maar weer is  uit de foedraal te halen. En werd er met Anton af gesproken om eens op zoek te gaan naar een mooie, maar vooral een rustige, stek waar je ongestoord je gang kon gaan. Deze werd gevonden in Dirksland waar we drie mooie jaren hebben beleefden. Inmiddels had ik Walter de maat van Anton leren kennen en waren we er van overtuigd dat de rivieren delta onze gezamenlijke nieuwe uitdaging zou worden. We vangen ook nog wel eens wat en dat is mooi maar het najagen van ponden ben ik al lang vergeten. Een Karper van 10 pond geeft mij net zo veel plezier. Probeer op 7500 ha de vis maar eens op te sporen. Op de stukken waar we vissen is de natuur zo mooi dat ik er niet eens voor naar het buitenland hoef.

Nu genoeg over mezelf, de site moet verder volstaan. Vang ze iedereen!

Cookies helpen ons onze services te leveren. Door onze services te gebruiken, geeft u aan akkoord te gaan met ons gebruik van cookies. OK